torsdag 16 juni 2011

Idioter


Japp då var det än en gång bevisat att de finns jävla puckon ute i trafiken och denna gång var det en billist som bevisade detta. Åkte en liten sväng till Burträsk i det fina vädret, allt frid och fröjd. Vände om norrut efter 364an och i slutet av Bobysund stannade en mötande buss på en p ficka för att släppa av en resenär. Låg i 75-80 km/h och blev först om körd av en bil, inga bekymmer. Däremot närmade jag mig den mötande bussen som nu vek in på vägen igen och DÅ blir jag om körd av en annan bil som slickade mitt vänster ben, typ 40-50cm i från mig. Blev hyfsat arg, hakade på bilen låg kloss bakom, tyvärr så blir vägen ganska krokig skulle ha kört om och stoppat bilen. Men jag bakom med 3an i och varvade med ett stadigt finger i luften en bra bit. Kvinnan i bilen sjönk i hop i stolen så hon till slut inte syntes i bakspegeln, får hoppas att hon fick sig en tankeställare.

4 kommentarer:

  1. Såg att gitaristen i GoGetters omkom i veckan i en MC olycka. Tydligen en bil som bara körde ut i en korsning... /M

    SvaraRadera
  2. Tragiskt bortom ord när sådant händer!
    /T

    SvaraRadera
  3. Jo livet är skört och man är extra utsatt på två hjul..

    /F

    SvaraRadera
  4. Shit de är ju du Magnus :) Kul att du bloggar.. Fy fan va störande det är när vissa inte har nå vett alls i trafiken.. jag är taxichuafför i Piteå nu men ska snart flytta till Norge och jobba om planerna går som det är tänkt! :) //Du minns kanske inte mig men.. Sandra Lundqvist, gick på Miroi och som hade ett mål att ta jägarexamen.. Gissa vad? Jag tog den förra sommarn!!

    SvaraRadera