fredag 24 juni 2011

FREDAG


En helt ovetenskaplig fundering, Det började med att den skyddande “färgen” inne i tanken börjat lossna och det resulterade i gegga i förgasaren. Jodå aceton skulle funka som lösningsmedel så 4 liter inskaffades. I med lite bult och mutter och skaka som fan. I flera dagar höll jag på. Men till slut så släppte skiten och under dessa dagar med skakningar så hade vädret varit mycket bra så suget att braka ut hojen var stort. Skruvade ihop hojen, spillde massor av aceton på byxorna men är man sugen så är man. Åkte in till macken för att tanka upp, där vid pumpen bredvid stannade två andra hojar av ett helt annat fabrikat med mycket färglada kåpor och piloterna hade kläder av syntetiska material. Jodå även de behövde taka. Längre bort stannade en bil med två tjejer i 25års åldern, de hade inte tankat så de parkerade en bit bort. De hade nu två vägar att välja på, den närmaste förbi de andra hojarna eller den längre vägen där jag stod och luktade aceton och annat man luktar då man kör amerikanskt. Till min förvåning så valde de vägen förbi mig. Var det lukten av aceton och den kombinationen av mina läderkläder som gjorde att de valde min väg eller…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar