lördag 1 maj 2010

Sugen


Nu börjar jag va riktigt sugen att trampa i gång hojen. Den första turen är alltid speciell. Förra årets premiärepa tappade jag avgasröret och fick bränslelekage. De va lite otrevligt då det började spruta soppa rakt över motorn och avgasröret. En torr bränsleslang hadde spruckigt vid fuggen med följd att en fin dimma av bensin spred sig över hela hojen. Fick lite bråttom att styra mot diket och stanna av, även mitt byxben var ganska söligt av bensin huva ligen. Så det säger jag bara, kör inte med gammalt gummi....

2 kommentarer:

  1. Förra våren upptäckte jag att jag hade fått soppaslangen avgnagd av möss under vintern. inget vidare det heller. Fast jag upptcäkte det innan jag ut och åkte.
    jag tog årets premiärtur i veckan. 12 mil. Kändes annorlunda med texasstyret. mer svårjobbat. fick ta i när jag skulle svänga. konstigt.

    SvaraRadera
  2. Jo man får nog använda kroppen lite mer, har inte hunnit prova texasstyret ännu. Har kört med ett aphänge. Va lite läskigt då man körde om en tradare, känndes som ett segel

    SvaraRadera